Treballo principalment amb pintura a l’oli, aplicada sobre tela de lli. Després de moltes provatures al llarg dels anys, he anat descobrint i qualificant els pigments més sòlids i resistents a la llum per evitar que el pas del temps afecti al color de les meves obres, evitant mescles inestables. Per conferir elasticitat a la pintura utilitzo com a vehicle l’oli de llinassa polimeritzat i el de cascall, que em donen les adequades consistències al mesclar-lo amb essència de trementina i varis medis aglutinants naturals. Utilitzo tela de lli de trama aprestada, emprimada amb capes fines de cel·lulosa i cola aglutinant, aconseguint així que sigui molt resistent a la humitat. Començo aplicant una fluida capa de pintura molt fina i uniforme, deixant-la assecar un mínim de tres mesos abans de procedir a la superposició de veladures, procurant mantenir un adequat nivell d’absorció fins al final. No m’importa el temps, pintar tot un quadre pot comportar-me mesos o anys. L’únic que tinc en compte és el resultat, fins que la mateixa obra m’indica quan es pot considerar acabada, arribant al moment en què ja no puc continuar pintant, no per esgotament, sinó perquè ja no hi resta res més a afegir. |